tisdag 8 november 2016

15:45

Jag skrev alltså ett inlägg i söndags när jag var bakis men postade det aldrig för att jag glömde?? Och för att jag inte ville börja det inlägget (som alla andra) med att skriva att jag var bakis..... Hur som, den senaste veckan har vart ganska rolig faktiskt, jag hade tenta i onsdags (som inte gick så bra men det har jag förträngt) sen firade vi med att dricka öl först i skolan och sedan på söder vilket var kul! I torsdags mådde jag sämst (otippat) spelar liksom ingen roll om jag dricker 10 drinkar eller 4 öl. I fredags åt jag middag med mina föräldrar och i lördags var jag först hos Sebbe med Alex och sedan på kåken, jättemycket folk men också kul! 

Idag är jag ledig<33 vilket är så skönt, har sprungit runt på stan som en dåre i slasket, hatar verkligen när det blir slask. Men det är mysigt med snö faktiskt. Har börjat en ny kurs som heter arbetsliv och etnisk mångfald som är SÅ intressant, ska läsa lite nu sen åka till skolan för kickoff med personalvetarföreningen! 

Har 0 bilder från helgen så här kmr två bilder på min USA-smink-shopping:))))))))) får lite ångest över detta men äsch. 


Köpte alltså världens bästa kolmask/skrubb från Clinique(alla borde ha en sån hemma), deras rengöringsborste som kostar 1/3 av priset i Sverige, Aussie schampo (en sån där stor flaska kostade 40 kr??), Eight Hour Cream pack med handkräm/ansiktskräm/läppgrej, Mario Badescu ansiktsspray (lever för den, luktar så gott och är SÅ billig), lite smink från Milani, Nivea primer (har dock inte fattat hypen och den luktar så mycket man?okej det är en herrprodukt men ändå), två av världens bästa Mascara define-a-lash som inte säljs i Sverige längre, en mini-Nars-concealer (lever verkligen för Sephora och deras miniprodukter av allt) och några ögonskuggor från Mac 


Det bästa av allt var denna, på Sephora hade de börjat med julboxar och sets, det här var deras "ultimate favorites glowing set" eller något sånt och innehöll alla Sephoras favoriter när det kommer till highlight. Det är alltså en mini-watt's up-highlighter från Benefit (so cuuute), en highlighter från Lancome som är helt magiskt krämig och fin, en highlight cream från Becca, en liten Cover Fx drops som man kan ha i foundationen, en highlighter från Hourglass (besatt av denna så fin) och sen sunshine oil från Milk! Har dock inte fattat vad den ska göra än men.... Hela den här boxen kostade alltså 30 dollar, allting ser större ut på bilden än vad det är men t.ex. bara Lancome highlightern kostar 30 dollar "för sig" eller vad man ska säga. Även Hourglass highlighters är svindyra, detta är ju en mini men tycker inte man behöver en hel stor för 38(?!) dollar, sjukaste priset. Den håller liksom i evigheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar