lördag 12 november 2016

17:10 Saturday

Hej lördag! första gången jag skriver och inte är bakis:-) Skämt å sido..... Det har varit en väldigt lugn vecka, jag har bara skola två dagar i veckan denna kurs och däremellan behöver jag läsa typ en max två böcker. Känner att jag har FÖR mycket fritid vilket resulterade i att jag sökte ett jobb. Ett tag fundera jag på om jag skulle gå tillbaka till Zara men sen kom jag på bättre tankar. De ringde mig i fredags och sa att tjänsten blivit tillsatt men att hon var impad av mitt CV (självförtroendeboosten) och att hon skulle kolla med de andra kontoren ifall de behövde personal. Så jag hoppas på det bästa!

I tisdags hade vi *kickoff* med persföreningen men majoriteten av alla där var från våran klass. Vi drack öl, körde mingelbingo (skratt), frågesport och åt pizza typ. Börjar gilla min klass mer och mer, många skulle jag inte umgås med och lära känna annars så det är kul. Efteråt drog vi vidare till Söder för mer öl och avslutade med Gyros. På onsdagen vaknade jag med en lätt bakfylla(per usual), till snökaos och nyheten om att Trump blivit president. Jag var konstigt nog inte förvånad, inte som vid Brexitomröstningen när jag tänkte "men aldrig att de kan gå ur EU, de är väl inte dumma i huvudet heller" och vad hände. Därför sa jag för en vecka sedan att jag inte skulle bli förvånad om han vann, för att människor har underskattat honom, hur stort missnöjet är och HUR DUMMA I HUVUDET folk är. Är verkligen så less på mänskligheten och alla naiva som tror att han ska lösa alla deras problem. Att läsa om hur människor blivit behandlade i USA efter valet får mig verkligen att må ännu mer illa. Rasism och diskriminering har blivit okej i och med att presidenten gått till val på vallöften som att bygga en mur mot Mexico, kasta ut alla muslimer och förbjuda abort. Mår dåligt när jag tänker på vilken värld vi lever i och som vi själva skapat. Fy fan alltså. 

Hur som heeeeelst, idag är det lördag och det var sol när jag vaknade! Var ute på en gullig promenad med mina föräldrar och hunden, mina planer för kvällen är lite oklara men jag hoppas jag får dricka ett (flera) glas vin iallafall. 

<333



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar