måndag 10 oktober 2016

11:05

Godmorgon måndag, här sitter jag med mensvärken från helvetet, saknar när jag hade mens typ en gång per halvår och slapp detta helvete<3 You're welcome för onödig info. Skulle precis föra över bilder från mobilen (om du läser detta alicia så brukar jag skicka till mig själv i en fbchatt:-) ) och inser att jag bara har 3 från senaste veckan och alla är på mat?

Hur som. I tisdags hade jag dilan och Josefine planerat en gullig dejt eftersom vi aldrig lyckas ses även om vi befinner oss i samma stad typ jämt. Så vi möttes på söder och tog en fika, åt kanelbulle eftersom det var kanelbullens dag (bara i Sverige vi har en dag där man firar en bulle??) sen efter några timmar joinade Eva och Norna och vi gick till Vapiano för att äta middag.


Åt svamprisotto som var svingod, drack vin och pratade ikapp x antal månader. Sällan vi är så många som kan ses med tanke på att alla bor utspritt/är ute och far någonstans. Mysigt med vardagslyx. 

I onsdags hade jag seminarium med världens virrigaste lärare, alltså hon är definitionen av virrig höna. Skickade ut meddelanden om ändrad tid fast den inte var ändrad vilket gjorde alla förvirrade helt i onödan. Efter seminariet satt jag kvar i skolan en stund för att läsa ikapp en massa. Upptäckte då att skolan har världens bästa meze matbar??? Buffé med tabbouli, kyckling, falafel, fetaost, sallad, hummus, allt man vill ha i livet. (tänkte lägga in en bild men seriöst vem bryr sig) 


I fredags åt jag tacos med Dilan och Eva hos mig innan vi gick till Escalier för en drink och sedan till kåken. Länge sedan jag var ute så det var kul men det var packat = man kan inte röra sig = blir mosad = jag blir irriterad. På lördagen mådde jag skit (som jag alltid gör nu för tiden, alltså värre än någonsin) men mot kvällen mötte jag upp saknade Emma för middag. Det mesta var fullt och vi hade inte bokat bord så vi hamnade tillslut på Taverna brillo. Jag åt pasta vongole och Emma åt pizza med mozzarella och spenat sen delade vi på en flaska vin. Uppskattar såna kvällar 100 ggr mer än att trängas med jobbiga fulla människor på ett uteställe?? Vem har jag blivit ens. Hur som, maten var god men absolut inte värd 280 kr*:-)* dock alltid kul att träffa Emma<3 

Igår försökte jag plugga (läste 2 sidor av en artikel men det är tanken som räknas), städade, duschade och gjorde ansiktsmask (bästa söndagsrutinen) och sedan mötte jag Alex och Iman för en fika. Länge sedan vi sågs så det var mys. Nuuuu är det måndag, har precis lyssnat på en radioartikel, ska läsa lite innan jag ska äta lunch och sedan åka till skolan för föreläsning 14-16! 

1 kommentar: