fredag 28 oktober 2016

09:59 One last Vegas

Godmorgon fredag! Det regnar och är helt grått alltså verkligen HELT, finns inte någon som helst chans till ens en liiiiiten solstråle att ta sig igenom det här tjocka täcket av moln. Gör mig inte så mycket då jag ändå måste tentaplugga hela dagen.......


På fredagen var det kvartettfinal, passade på att försöka få lite sol innan den började. På kvällen åt jag och mamma middag på en av restaurangerna inne i hotellet, en italiens restaurang som var så himla mysig. De kom stup i kvarten och frågade om vi ville ha något, om maten smakade bra, vek ut servetter åt en och bara gav helt underbar service. Och maten. Den där pastan var den sjukaste jag ätit. Dyrt så in i helvete var det men med tanke på att vi levde på pizza/pasta resten av veckan var det värt det. Alltså mina matvanor har aldrig vart så dåliga som dessa 10 dagar... Men det var verkligen en struggle att hitta bra mat, som en dag köpte jag en sallad för 150(!!!!) kr och den bestod av 90% isbergssallad, torr kyckling och ceasardressing på påse:-) 


På lördagen var det körfinal, det vi alla åkt dit för egentligen. Och vi vann!!! Eller ja, kören vann. Prisutdelningen var bland det nervösaste någonsin men lyckan var total när de ropade upp Sverige som vinnare :') 

 


På kvällen åt vi middag med hela kören+anhöriga för att fira, ser dock betydligt godare ut på bild än var det var. Fina rosa rädisor i salladen åtminstone 


På söndagen var det dags för utcheckning vid 11 sen gick inte vårt flyg förrän 17 så vi passade på att shoppa och strosa runt lite. 


Stannade bland annat vid Bellagio för att kika på deras vattenspel, som faktiskt var så fint? Turistfälla nr 1 hade jag förväntat mig, tror dock det är ännu finare på kvällen när det är mörkt och allt lyser upp istället. 


Var såklart tvungna att gå in i hotellet också för att kika. Det här taket?? Det var så himla fint där inne, det var liksom den bilden jag hade av Vegas innan jag åkte dit. Ljusa marmorgolv, lite spelmaskiner och fancy ass butiker. Det låg liksom en LV, en Hermes och en Chanelbutik där inne. Samt att det hade en pianobar där det satt en kille i frack och spelade behaglig pianomusik?? Kunde så se mig strosa omkring där, tillskillnad från MGM som var rökigt och dunkade Bieber eller Guetta hela helgen........ 

Har verkligen mått sämst pga den där jävla jetlagen.... Och jag ställde aldrig om helt, min kropp pallade typ inte, så mådde ju skit hela veckan. Eller kände mig trög i huvudet, förvirrad, snurrig, typ som när man råkar lägga in mobilen i kylskåpet eller ställa mjölken i ugnen. Förvirringen har fortsatt även på hemmaplan för igår glömde jag stänga av plattan (och vi har gasspis ska tilläggas) när jag gjort gröt på morgonen, upptäckte det EN TIMME senare. Panikens mamma, tänk om jag gått hemifrån? Mamma gav mig D-vitamin kapslar att ta på morgonen, ska hjälpa tydligen, tycker jag känner mig lite piggare iallafall. Nuuuu måste jag återgå till tentaplugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar