fredag 26 oktober 2018

Fredag

Hallå och godmorgon fredag! Har aldrig varit så skönt att ha helgen framför sig. Den här veckan har varit lååång och intensiv som fan.

Förra helgen var en rolig men också trött helg. På fredagen jobbade jag sen gick vi till Tako för en AW. Gick vidare till Nosh and Chow sen skulle de andra vidare till brillo och spybar men där kände jag nej, jag går hem (vilket ca aldrig händer ska tilläggas). Tyvärr så tål jag ju 0% alkohol längre så var ändå lite bakis när jag vaknade på lördagen. Var ändå ute och tog en promenad runt Odenplan, gick förbi Åhlens innan jag gick hem och fixade mig inför kvällen då vi skulle fira Nelly som fyllde år. Väldigt trevlig kväll! På söndagen mådde jag verkligen skit och tillbringade prick hela dagen i soffan med täcket. 

Jag har på senaste verkligen känt att alkohol inte tillför något alls i mitt liv. Absolut kan det vara gott med en öl eller två, ett glas vin eller ett glas bubbel nån gång. Men att dricka bara för att bli full, gå ut, shotta ute... Det ger mig absolut ingenting förutom huvudvärk och illamående dagen efter. Jag märker också att mitt psyke blir helt ur balans flera dagar efter. I måndags var jag verkligen så ledsen och deppig hela dagen och när jag ringde mamma och hon sa att de stannar i Skåne en dag till så bröt jag ihop för att jag kände mig så ensam. Och jag kände mig extra känslig på grund av att jag sovit dåligt, ätit dåligt och druckit under helgen. Jag har insett att det tar för mycket ork och energi av mig och min kropp för att rensa ur alkoholen när den väl hamnat i kroppen, det är liksom så mycket skit som kommer efter och jag upplever, iallafall oftast, att det inte är värt det. Vissa utekvällar är verkligen SÅ roliga och då kan det vara värt att må skit i en, två dagar efter. Men oftast så väger det inte upp. 

Med tanke på hur jag har mått senaste tiden börjar jag fundera på att avstå helt. Det låter helt sjukt för jag tyckte att en vit månad var JOBBIG? Och inte direkt jobbig för att jag saknade att dricka eller saknade alkohol, men jag insåg hur många situationer som är direkt kopplade till alkohol och att man förväntas dricka. En aw här, en utgång där, en middag hit och en födelsedag dit. Jag tror i för sig inte att människor i min närhet hade brytt sig om jag sagt att jag inte drack, eller drack alkoholfritt, men jag kände ändå på något sätt att jag behövde förklara mig. Är inte det ganska sjukt ändå?

Nog om det, bara lite reflekterande tankar som malt i mitt huvud. Idag är det fredag, mina föräldrar och Arvid kommer hem efter två veckor (!) ifrån mig. Jag har längtat hela veckan efter det, att få äta middag tillsammans och umgås och bara hänga i soffan med min familj. <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar