söndag 4 november 2018

Genom mobilen

Hello Sunday,

Passande i och med att det är sol ute för första gången på länge. D-vitamin <3 Är verkligen en höst, vinter och vårmänniska framför sommar (unpopular opinion: men gillar typ inte sommaren) MEN det är som att jag alltid glömmer bort hur fasansfullt mörkt det blir och att det blir det snabbt. 

Tänkte iallafall dela senaste tiden genom mobilen, tycker såna inlägg är roliga att läsa på andras bloggar så here u have it 


En ensam torsdagsmiddag, åt pasta med grönkål och pinjenötter mmm och drack vin eftersom det snart var helg  



Såg The Minimalists på Netflix veckan innan och omvärderade halva livet. Säger till prick alla jag träffar att se den :)) Så på lördagen fick jag ett ryck och rensade/städade hela min garderob. Så fint va och skönt att kunna se golvet igen

 

Jag och Dilan drack öl på paradiso en lördag 



Vi tog med oss Anna till Sthlm Brunch Club för att fira hennes födelsedag lite försenat. Trodde det skulle vara tomt en tisdag kl 10 men tji fick vi, glömde att det var höstlov och stället var proppat med små kids. En halvtimmes köande i regnet sen fick vi ett bord iallafall! Jag åt gröt med massa goa grejer i sen delade vi på pannkakor mmm så gott. 


Pluggade på Google Academy, väldigt bra pluggställe mitt i stan med gratis kaffe. Alltid så tillfredsställande att titta på människor som går förbi utanför.

När jag kom hem var jag verkligen helt slut i huvudet. Bombad med intryck, trött efter att ha pluggat och skulle fixa iordning en massa saker hemma. Satte som vanligt på en podd men kände bara, nej jag orkar inte. Jag orkar inte lyssna, orkar inte ta in eller bearbeta mer information. Så stängde av, släckte alla lampor, tände ett ljus och bara satt på golvet i typ 30 min alltså trodde jag höll på att bli tokig men det var SÅ skönt


En lista jag såg på instagram med second hand butiker som är bra i Stockholm. Har precis upptäckt Arkivet vid Odenplan som är så bra. Näst på listan står Judith vid mariatorget :))

Och en selfie från när vi firade Nelly förra helgen. <3 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar