måndag 20 februari 2017

18:12 monday

Måndaaag och en ny vecka väntar! Ändå taggad? Jag var ledig idag då min kurs börjar imorgon, kan man alltid få vara ledig på måndagar? Har tvättat typ 50 maskiner tvätt med lakan, har skjutit upp det och tryckt in längst in i tvättkorgen pga vem fan orkar tvätta lakan helt ärligt men nu ekade det liksom i skåpet så det var väl dags. SÅ jävla tråkigt. Dessutom känner man sig sämst i världen när man står där nere och försöker vika ihop något som är 3 gånger så stort som en själv och tillslut har man bara trasslat in sig.

Hur som! Jag hade en lugn och skön helg faktiskt, det kände som jag höll på att bli sjuk så passade på att vila. I fredags var dock jag och Eva på The Weeknd! Vi möttes först efter hennes jobb, åt middag på Urban Deli vid Nytorget där vi delade på charkbricka och råbiff, drack vin och snackade skit innan vi åkte till Globen. Jag älskade(älskar fortfarande) hans gamla album och har inte lyssnat överdrivet på hans nya men alltså wow vad bra konserten var. Vet att vissa tyckte att han var opersonlig men tyckte inte alls det, eller han kändes väldigt ödmjuk typ?? Kanske en act, men han har ju en röst som är helt amazing. Jag ångrar att jag inte lyssnade mer på albumet innan så man kunde fler låtar men nu är det det enda jag lyssnar på, fanns så många bra låtar jag missat. Han körde även några av hans gamla, absolut bästa låtar vilket var SÅ kul, har velat se honom live sedan Dilan introducerade mig till honom genom att spelade "The Morning" i vår lägenhet i London 2013. :')

På lördagen sov jag ut ordentligt, tog en promenad i skogen med hunden, och i söndags var vi på IKEA med typ resten av Stockholm, köpte förvaring (något jag blivit BESATT av, älskar lådor?) och glas och sånt *kul* innan vi gick runt Hagaparken med vovven.

Det var min helg, har som vanligt 0 bilder förutom några bilder från konserten som är suddiga och tagna lång i från samt som alla sett på snap/instagram/överallt så jag besparar er :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar