måndag 6 mars 2017

18:32 Monday

Vet inte varför men får alltid en feeling att uppdatera denna (trötta) blogg på måndagar. Som en nystart, typ. Fast sedan faller man i samma vanor igen så fort det blir tisdag. Men kanske en fin tanke, idk. Hur som. Det är en trött jävla måndag detta. Denna vecka börjar jag 8.00 fyra av fem dagar vilket betyder att jag måste ställa klockan på 05.45. Allt som är innan 07.00 är fan orimligt, min kropp fungerar inte om den måste vakna innan 07. Det är skönt att vara uppe tidigt för man får en jävla massa saker gjorda märker jag (dagen blir typ dubbelt så lång??) men helvete vad seg man är i skallen. 

Hur som. Hela förra veckan var jag typ sjuk. Hade ont i halsen, huvudet, feber och nös konstant. Jag var i skolan 6h på hela veckan och resten av tiden låg jag i sängen/soffan och vilade/sov, kollade på Netflix och bara sköt upp allt jag behövde göra inklusive skola. Rimligt:-) 

I lördags mådde jag liiiite bättre men ytterst lite. 


Firade med att äta dunderfrukost. Alltså avocadomacka med ägg, med philadelphia vitlök under. MmMmmmm livets frukost. 


På kvällen duschade och gjorde mig klar för första gången på typ en vecka, kände mig halvt svimfärdig men tog två ipren sen gick det värsta över. Vi åkte till Globen för att dricka lite bubbel innan vi skulle på Drake, vilket var supermys. 


Och vilken konsert!! Wow. Det började dock inte så bra. När vi kom dit och går till våra platser (hade bokat sittplatser på långsidan) så är de täckta med ett stort skynke, som att de var avspärrade. Fick då veta av en tjej som jobbade där att vi skulle gå tillbaka till entrén och få nya platser. Hade alltså fått noll info om det när vi gick in, inte heller innan konserten. Så stod vi i kö kanske 20-30 minuter och var skitstressade och tänkte "happ vi kommer väl få sitta på c-sektionen långt upp åt helvete". Efter en del frustration lyckades vi iallafall få nya biljetter på A sektion (som vi bokat från början) och som var ännu närmare scenen än våra platser från början. Så vi hade tur! Men vet att många andra fick sämre platser än vad de bokat. 

Hur som, konserten var grymt bra. Saknade några favoritlåtar men han lyckades ändå klämma in sjukt många. Och det var asbra stämning i Globen vilket var kul!! Efteråt gick vi tillbaka till hotellet (så jävla skönt att det var 1 m bredvid globen), drack lite mer innan vi gick ut på Slakthuset som körde Drake-afterparty. Ramlade innanför dörren kl 5:-) Totalt död. I söndags var jag i skogen med hunden och sen avslutade jag helgen med tacos i Imans nya lägga! Bra helg ändå <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar