fredag 19 augusti 2016

-

Alltså life.. Är tillbaka i Stockholm efter en skön vecka i Skåne. Började dock sämst, eller allt började med att jag tappade min plånbok när vi var i Köpenhamn över dagen. Nytt kort har jag redan beställt men måste fixa nytt leg, så dryg utgift och det var inte ens länge sedan jag fixade det.

I onsdags skulle vi ut, vi var här innan och då säger Dilan typ "bara så du vet så har dina speglar ramlat eller de lutar lite" och jag tänker inte mer på det och säger typ låt dem stå bara. Det är alltså stora speglar jag haft på väggen, typ 50x50 cm 6 st som stått lutade mot en byrå. När jag sen kommer hem, full:D, på natten så lyckas jag på något sätt ramla in i skiten och får alla 6 OVANPÅ foten varpå två av dem spricker helt. Hade typ 0 minne av att jag gjorde det så när jag vaknade fattade jag ingenting, det låg spegelglas krossat utanför hela min sovrumsdörr och min fot var typ 3 ggr större än normalt.

Typ 1h senare går jag upp för trappan med mobilen i handen, råkar tappa den, typ inte ens en meter alltså inte värsta fallet, skärmen och allt klarar sig men telefonen är helt svart. Händer ingenting när man trycker någonstans. Testade allt men den var stendöd. :)))) Går till tele2 de säger bara att det kan ta x antal dagar och kosta x antal kronor, alltså ger mig 0 info. Sen säger Jonathan att jag ska åka till Täby C för där finns det en apple butik och de kan hjälpa mig. VEM LÄGGER EN APPLEBUTIK I TÄBY C? Alltså på riktigt så jävla orimligt ställe att ha den på. Så testar gå till en iphonereparatör vid Odenplan, men han säger att om de öppnar den slutar garantin att gälla hos Apple så att jag borde gå dit först. Alltså. Really. Medans allt detta händer lider jag alltså av en mörbultad fot och en bakfylla från helvetet.

SÅ nu har jag varken leg, bankomatkort ELLER telefon. Våra hemtelefoner är det också fel på, mamma och Axel är i Skåne och de enda sättet jag kan kommunicera med folk är typ Facebook på datorn och FaceTime<33 (bästa grejen att man kan ringa till iphone från mac)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar