torsdag 13 april 2017

18:06


Ett lite mer positivt inlägg denna gång <3 

Vad som hände i Stockholm har verkligen fått mig att fundera så mycket. Inte nog med att man får notiser stup i kvarten om uppdateringar och bilder på offren så påminns jag hela tiden så fort man tar ett steg utanför dörren. 

Iallafall. I söndags köpte jag äntligen en ny KAMERA. Lyckades sälja min gamla på blocket så det blev inte så farligt dyrt ändå. Är så orimligt taggad på denna. Det är inte en av de nyaste kamerorna men han i butiken sa att det inte helt seriöst inte kommit någon bättre efter den (trots att det lanserats x antal liksom). Den går under kompaktkamera men en "avancerad" sådan och jag fattar varför för man kan fota helt manuellt om man vill men funkar lika bra på auto eller halvautomatik också. Den är svinenkel att hantera vilket var ett av mina krav, man kan i princip bara plocka upp den och ta en bild och den blir bra. Bra i dåligt ljus var den andra kravet vilket den är eftersom den har en bländare på 1,7 och lins från Leica (kan egentligen ingenting om kameror bara upprepar vad han i butiken sa *:-)* ) 

Hur som så älskar jag den redan!! 


Min korv <3 


Den här veckan har vart superhektisk med långa dagar, skola och jobb. Men efter tisdagens 8-18 dag var det äntligen dags för lite PÅSKLEDIGT. Så i onsdags morse packade hela familjen in sig i bilen och styrde kosan mot Skåne och Österlen där vi har sommarhus (sommarhus är fan fel ord för det är ett året runt hus men whatevs) 


Korven var med såklart <3


Jag sov, testade filter i kameran (älskar detta som heter typ monokrom-någonting och får bilderna att se sådär fint gamla och korniga ut) och lyssnade på podd 



6h senare var vi framme och på med brasan för att värma upp huset! Sen blev det middag och soffhäng innan jag somnade innan 23.  

Älskaaar btw att det finns en effekt i kameran som heter "manuell blekning" vilket ger bilden en kall ton så man slipper föra över den på mobilen sen redigera i någon app. <33 Denna är tagen med det filtret+lite exponerinskompensation men ingen annan redigering än så. 

pt 2 saker jag älskar - att vara här nere. Så lugnt, skönt, tyst och mysigt om man jämför med Stockholm. Så skönt att få byta miljö, vara med familjen, gosa med hunden och bara *vara*. 

Jag har dock en tenta jag måste plugga till som är nästa måndag - seriöst vem lägger en tenta en MÅNDAG? Dessutom är kurslitteraturen brutalt dålig, när kursen började sa läraren till och med att alla från förra året klagat men att de ändå valt att ha kvar den? Tack <33 

Nu har vi precis käkat (okej typ en timme sen) en sen lunch eller tidig middag efter att ha vart i Simrishamn och handlat. Det blev en försmak på påskmaten med ägghalvor, lax, sill och till och med en nubbe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar