onsdag 5 december 2018

19:34

Skräll att det var närmare en månad sedan jag skrev. Aja klapp på axeln brukar vara längre.

Kände för att uppdatera denna  annars döda blogg!! Vad har hänt sedan sist - en hel del. Jag har verkligen kommit igång med C-uppsatsen (stress annars kan tyckas med tanke på att det är ca en månad kvar till inlämning), varit en helg i Wien med mamma och Axel - strosat runt, ätit mat och bara myst - fyllt 25 och firat min födelsedag, sett Fricky live och jobbat som vanligt.

Livet rullar på helt enkelt! Jag mår tack och lov mycket bättre nu. Insett att jag behöver tid för återhämtning, lugn och ro och lärt känna min kropp och var gränsen går och när det är nog liksom. Har börjat meditera på riktigt, headspace appen är life och rösten är verkligen så mysig och sövande så man verkligen kopplar av.

Just nu befinner jag mig i Skåne. Åkte hit i måndags efter minst sagt intensiva dagar (snarare nätter lol). Firade min födelsedag i fredags och även om vi inte gick ut blev det en sen natt med djupa diskussioner och historier från när vi precis flyttat hit, gud vad självrespekten var obefintlig. På lördagen sov jag typ halva dagen, tog 2 ipren mot febern som jag lyckats få under natten och åkte hem till Emelie för mat och bubbel innan Fricky på Nobelberget. Sjukt bra stämning och så kul att se honom igen! Efter det gick vi ut men blev en tidig kväll. Tackade för det! Söndag var en trött dag men var hos Dilan och adventsfikade, så mysigt. Sen var det måndag och jobb stod på schemat<3 Orimligt hur trött man kan vara. Hoppade på tåget direkt efter det, snacka om att jag var trött vid det här laget. Men nu är jag här och det är SÅ skönt.

Igår blev en lång och seg dag, skrev typ 2 meningar på uppsatsen sen fick det räcka. Idag har solen lyst så vi var nere och gick vid havet, perfekt vindstilla väder. Sen vi kom hem har jag suttit med uppsatsen och gjort listor inför 2019. Gjorde en för 2018 och insåg verkligen hur mycket det gav mig, att kunna gå tillbaka och se vilka mål jag haft, stora som små. Det glädjer mig att iallafall se att det gått åt rätt håll. Bland annat mår jag bättre psykiskt, jag har avslutat relationer som inte gav mig annat än huvudvärk och jag försöker verkligen att leva mer i nuet. Mindre sociala medier och mer sånt som är viktigt. Fundera kring vad som verkligen är viktigt och vad som verkligen INTE är det. Det mesta är ju liksom så jävla oviktigt i längden eller onödigt att lägga energi på hur som helst.

Oj vad svamligt det blev nu men så får det vara ibland.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar