söndag 12 november 2017

Sunday 12:39

Godmorgon Söndag!

Har fått inspiration av Dilan, och ville uppdatera min blogg igen. Får se hur länge det håller dock!

Vet inte riktigt om man kan säga godmorgon när klockan är 12.31 men. Jag har gjort kaffe, sitter här med work psychology boken bredvid mig och det tar emot i hela kroppen att öppna den. Tyvärr får jag skylla mig själv eftersom jag låg i sängen i princip hela dagen igår pga bakis och bakisångesten från hell. Det verkar vara ett stående inslag numera, inte på grund av att jag gör bort mig eller är överdrivet full utan bara allmän ÅNGEST på grund av att jag är bakis. Oerhört onödig och jobbig känsla.

Vi var ute i fredags för att fira Pauline som fyllde år, åt tapas på Aqui mmmm och sedan gick vi ut. Hamnade på Vida men det var första, och sista gången jag var där :-) Igårkväll käkade jag och Eva burgare på Barrells och sedan tog vi en drink på Escalier innan vi gick hem. Skön kväll!

Hur som, den senaste månaden har verkligen gått i 140 km/h. Min älskade vovve drabbades av diskbråck, tappade känseln i bakbenen och blev ordinerad strikt vila vilket betyder att han inte ens får gå mellan köket och vardagsrummet hemma utan man måste bära honom. Handmata, ge vatten via spruta och ha honom i en liten hage i köket som han hatar, varje dag. Det var som att ha ett spädbarn och jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv som då. Inte fysiskt utmattad utan psykiskt, för att vi inte visste om han skulle bli bra eller om vi behövde operera och om operationen ens skulle vara lyckad. Men nu efter 2-2,5 vecka så tycker vi att vi ser en förbättring, veterinären var positiv vilket var skönt.

För att jag helt enkelt inte orkat tänka på det allra värsta tänkbara, så har jag ockuperat hjärnan med plugg och jobb helt enkelt. Är inne på terminens tredje kurs och efter denna väntar B-uppsats! Sen är halva utbildningen avklarad, hjälp.

En annan kul grej är att jag fick nytt jobb i veckan!! Så i början av december börjar jag på Bravura som rekryteringsassistent!! Är så taggad, och glad, och det var verkligen den boosten jag behövde. Känns skittråkigt att behöva sluta på mitt nuvarande jobb verkligen, men måste tänka lite långsiktigt och det är ett steg i rätt riktning mot vad jag vill göra i framtiden. Så det känns kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar