onsdag 16 september 2015

11:38 Amsterdam mix

Snart en månad sen vi var i Amsterdam (wow) och minnet är bra men kort, minns inte vilken dag vi gjorde vad längre..  Så här kommer en bildbomb från de senare dagarna. 


Amsterdam är så himla strosvänligt, finns mysiga gator och gränder och fina kanaler överallt. 



På lördagen, årets varmaste dag, åkte vi båt runt i kanalerna. Fanns hop on/hop off båtar som gick hela tiden och det var inte så himla dyrt. Välj en utan tak om man vill se något. 




Typ livets hamburgare? På hotellet av alla ställen. Så värd väntetid på ca 45 minuter. 


På torsdagen gick vi ut och jag och Anna träffade en kanadensare som vi drack tequila med och sedan ville han dricka flaming shots... Okej tänkte vi 


Den utgången slutade med hemfärd 05.30 och årets värsta bakfylla dagen efter. Lyx med drömfrukost iallafall 


Amsterdam är verkligen SÅ fint. Vill tillbaka när jag ser alla bilder.



Om man går "förbi" Dam och shoppinggatorna kommer man till lite lugnare, mysigare områden. Påminde så himla mycket om Notting Hill/London 


Var såklart på Anne Frank och kön var galen (typ 1,5h) men det var så himla värt. Jättebra muséum, fint gjort, man fick veta hela historien bakom innan vilket jag tyckte var bra. 


Det bästa med Amsterdam måste ändå vara människorna där, alla är så himla trevliga och vill hjälpa en så fort man ser lite vilsen ut. Jättebra shopping, inte dyrt alls varken mat/boende/transport och superbra uteliv. Att det luktar droger i typ varje gathörn får man väl stå ut med och jag kanske inte skulle åka hit med mina barn när de är typ 8 år (såg hur många barnfamiljer som helst?) men en så himla mysig stad verkligen. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men blev positivt överraskad! Kan tänka mig att det är mysigt framemot hösten/vintern också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar