måndag 23 februari 2015

VACAY #1


Landade som sagt torsdag eftermiddag efter flyg Stockholm-London-Hongkong-Manila, tog väl ett dygn ungefär. Var rätt pigg, glad över att vara framme i värmen. Tog en dusch, packade upp lite sen gick vi till Katsu (som var deras stammisställe och blev mitt också) och åt japanskt till middag. En bucket med öl (6 öl för 360 peso=65 kr) senare åkte vi till Gramercy som är ett hotell/hus med nattklubb/rooftop bar på 71e våningen. Mäktig jävla utsikt. Tog en öl eller två innan vi åkte hem och jag somnade som en stock. 


På fredagen packade vi ihop lite grejer, åkte buss i 2h och sen båt i 1,5h innan vi var framme på Puerto Galera. Jättefin ö med världens finaste sandstrand. Inget mot Boracay men ändå sjukt fint! 


Kom dit på eftermiddagen så vi packade upp, duschade och åt en sen lunch/tidig middag. 1h senare var solen nere. Men tråkig middagsutsikt vi hade. Åt världens godaste pizza förövrigt. 


På kvällen förvandlades stranden till en mix av ladyboys, svinhög musik och fireshows överallt. Satte oss på ett ställe där ljudvolymen på Å framställdes som låg i jämförelse.... Kunde fan inte prata alls. Beställde en kanna (ja den var galen) med Sling, minns fan inte vad de hette. Men det var en blandning på alla spritsorter man kan tänka sig och sen juice. Smakade mest juice men helvete vad full man blev. Samtidigt som ladyboysen uppträdde framför oss. 


Verkligen helt sjukt hur många det finns där? Varenda "tjej" du ser är egentligen en ladyboy, tog mig ett tag innan jag vande mig vid det. Tröttnade efter tag på att skrika "VA?!" mellan varje mening för vi inte hörde ett skit, så hittade en mindre bar med stolar på stranden. Satt där ett tag och drack drinkar, hittade några svenskar som vi hängde med och sedan var jag helt plötsligt jättefull och det var dags att gå hem :-)


Vaknade trötta dagen efter, jag med årets jetlag. Velade mellan att ligga på stranden eller hyra moppe, blev de senare alternativet. Åkte upp i bergen där det var världens panoramavy utöver ön, så himla fint.


Efter ca 1h valde dock moppen att få punka :) På en väg mitt i ingenstans och kanske 45 min promenad i värsta hettan tillbaka till hotellet.. Inget vatten och ingen mat heller, ville gråta. Men som tur var hamnade vi mitt vid ett litet samhälle där en snubbe hade en verkstad precis vid gatan, hur tur? Så gick in där och han lagade däcket på 30 min, längsta 30 minuterna i mitt liv. Men hem kom vi iallafall! 


På kvällen blev det middag och drinkar, dock på det stället vi var på kvällen innan. Mötte upp svenskarna från gårdagen och några andra amerikaner och kanadensare. Så himla kul att träffa random människor. Satt där hela kvällen, drack drinkar och öl, pratade om livet och random saker. Himla kul kväll!




Vaknade trötta på söndagen, satte oss ett tag vid stranden för att chilla innan båten hem. Dog av värme verkligen men kunde inte bada eftersom vi skulle åka precis. Sen var det dags för hemfärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar